درخواست فلسطینی‌ها از مجامع جهانی برای جلوگیری از وحشی گری صهیونیستها

بخش اخبار جهان- صهیونیستها بار دیگر تظاهرات مسالمت آمیز فلسطینی‌ها را به خاک و خون کشیدند که در جریان آن 10 فلسطینی شهید و بیش از 1300 نفر زخمی شدند.در پی اوجگیری وحشی گری صهیونیستها، مسئولان فلسطینی از مجامع جهانی و سازمان‌های بین‌المللی درخواست کردند برای متوقف ساختن جنایات رژیم صهیونیستی مداخله کنند. هزاران فلسطینی روز جمعه گذشته با تجمع در غزه تظاهراتی تحت عنوان "بازگشت بزرگ" برگزار کردند و خواستار احقاق حقوق خود شدند.در حالی که این تظاهرات مسالمت آمیز بود با هجوم وحشیانه نیروهای صهیونیست مواجه شدند.
به گزارش روزنامه مصری "الیوم السابع"، ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین جنایت‌های اسرائیل علیه فلسطینیان غزه در راهپیمایی صلح‌آمیز آنها را به شدت محکوم کرد که منجر به شهید شدن 10 فلسطینی و زخمی شدن 1354 تن دیگر شد.
ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای از نماینده فلسطین در سازمان ملل، اتحادیه عرب، اتحادیه اروپا خواست با همه طرف‌های بین‌المللی برای متوقف کردن این وحشیگری و کشتار عمدی فلسطینیان بی‌دفاع و بیگناه توسط ارتش اسرائیل دست به اقدام فوری بزنند که برای دفاع از حقوق معیشتی، آزادی و کرامت خود به تظاهرات پرداختند.
این تشکیلات بار دیگر بر ضرورت اقدام جامعه بین‌الملل و در راس آن شورای امنیت با هدف حمایت بین‌المللی از فلسطین در مقابله با ارتش اشغالگر تاکید کرد که برای ساکت کردن صدای حق و عدالت فلسطینیان از کشتار و سرکوبگری استفاده می‌کند.


همچنین سفیر فلسطین در واشنگتن اعلام کرد که وضعیت غزه "در حال انفجار" و نابودی است.
حسام زملط، سفیر فلسطین در واشنگتن اعلام کرد که وضعیت غزه در حال انفجار و رو به وخامت است.
وی در ادامه فزود: به غزه بنگرید که چگونه دیر یا زود منفجر خواهد شد و ما زمانی برای منتظر ماندن نداریم.
زملط همچنین تاکید کرد: اقدامات اسرائیل مستحق محکومیت شدید و نیز اتخاذ اقدامات لازم به منظور احترام به قوانین بین‌المللی است اما ما شاهد هیچ‌گونه محکومیتی نیستیم.
این در حالی است که وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه نیز از شهادت دو جوان فلسطینی دیگر خبر داد که جمعه هفته گذشته از سوی نظامیان صهیونیست زخمی شده بودند و به بیان دیگر شمار شهدای راهپیمایی بازگشت بزرگ از آغاز تا کنون به 31 نفر افزایش یافت.
مردم نوار غزه جمعه 10 فروردین نیز در تظاهراتی با عنوان بازگشت بزرگ به مناسبت چهل و دومین سالگرد روز زمین فلسطین شرکت کردند که نظامیان رژیم صهیونیستی آن را به خاک و خون کشیدند. نظامیان صهیونیست با شلیک گلوله به سوی تظاهرکنندگان فلسطینی 17 نفر را شهید و بیش از یک هزار و 800 تن دیگر را زخمی کردند.
روز زمین فلسطین به نماد مقاومت فلسطینیان در برابر اشغالگری صهیونیست‌ها در سرزمین‌های تاریخی فلسطین تبدیل شده است.
مقام‌های رژیم صهیونیستی 10 فروردین 1355 هزاران هکتار از زمین‌های فلسطینیان ساکن در منطقه الجلیل واقع در شمال فلسطین اشغالی را مصادره کردند. در پی این اقدام غاصبانه، مردم فلسطین دست به اعتصاب غذا و تظاهرات اعتراض آمیز زدند.
فلسطینی‌ها همه ساله به مناسبت گرامیداشت روز زمین، راهپیمایی برگزار می‌کنند.
محافل سیاسی دور تازه اعتراضات فلسطینی را انتفاضه جدید خوانده‌اند.
ادامه حمایت آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی
نماینده فلسطین در سازمان ملل گفت با وجود موافقت 14 عضو شورای امنیت برای صدور بیانیه‌ای درباره غزه، تنها مخالفت آمریکا آن را متوقف کرد.
ریاض منصور در جمع خبرنگاران افزود: آمریکا برای بار دوم طی یک هفته جلوی صدور بیانیه درباره غزه را گرفت.
وی تاکید کرد: تلاش‌های ما متوقف نخواهد شد و ما گزینه‌های دیگری همچون پیگیری از طریق دبیرکل سازمان ملل، شورای حقوق بشر و مجمع عمومی سازمان ملل را داریم.
نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد تصریح کرد: نیروهای نظامی اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی علیه مردم شلیک کرده‌اند و تعداد زیادی از آنها را کشته و زخمی کرده‌اند.
منصور تاکید کرد: تنش‌ها و درگیری‌ها از سوی تک تیراندازها و تانک‌های اسرائیلی آغاز شده است در حالی که مردم غزه راهپیمایی مسالمت آمیزی داشتند.
وی افزود: متاسفانه یک کشور از 15 عضو شورای امنیت با این بیانیه مخالفت کرد که خیلی غیر مسئولانه بود که آمریکا اجازه نداد حتی یک بیانیه مطبوعاتی صادر شود.
در همین حال، نماینده آمریکا در سازمان ملل، در توجیه جنایات صهیونیستها، جنبش حماس را مسئول کشته شدن فلسطینی‌ها خواند! نیکی هیلی با تکرار مواضع رژیم صهیونیستی، بار دیگر کشتار فلسطینی‌ها را دفاع رژیم صهیونیستی از خود خواند و آنرا حق این رژیم دانست.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس سندیکای صنعت برق: 300 قرارداد صنعت برق به علت تغییرات نرخ ارز متوقف و بلاتکلیف باقی مانده‌اند درخواست فلسطینی‌ها از مجامع جهانی برای جلوگیری از وحشی گری صهیونیستها رئیس مرکز منابع انسانی آموزش و پرورش: بیش از 17 هزار نیرو در آموزش و پرورش استخدام می‌شوند قائم مقام وزیر ارشاد خبر داد: تحولات ویژه در حوزه صدور مجوزهای وزارت ارشاد در سال 97 استفاده ابزاری ترامپ از بی‌ثباتی حکومت‌های عرب روسیه: تحریم‌های آمریکا بی‌پاسخ نمی‌ماند دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی خبر داد: رونمایی از 83 دستاورد اقتدارآفرین در روز ملی فناوری هسته‌ای آمریکا: همچنان در سوریه می‌مانیم ولیعهد عربستان: منافع مشترک زیادی با اسرائیل داریم مسجدجامعی پیشنهاد داد: تشکیل کمیته ویژه رسیدگی به استعفای شهردار تهران دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی خبر داد: رونمایی از 83 دستاورد اقتدارآفرین در روز ملی فناوری هسته‌ای حمله موشکی ارتش یمن به پایگاه نیروهای سعودی در نجران تشدید فرار روهینگیایی‌ها از میانمار پوتین 11 ژنرال را برکنار کرد